Det börjar på en strand på Österlen. En man, som ser helt förstörd ut, packar sin ryggsäck full med sten. Han tar av sig sin ring och lägger ett brev till Marie på stranden innan han vandrar rakt ut i vattnet. Han plockas upp av en förbipasserande strandflanör, så självmordförsöket misslyckas. Han heter Thomas, och nu är det dags att sälja det fina sommarhuset där intill i och med att hustrun Marie vill skilja sig. Hon kommer med sin bil och med en hyrd trailer för att ta med sina saker från huset. Hon har också plockat upp sin flickvän Liz, som hon vill hålla hemlig för alla. Liz får därmed finna sig sig vid att stanna i en krog i hamnen. Det är alltså laddat för triangeldrama i Richard Hoberts Kärleksbevis.
Det känns inte riktigt som att intrigen håller ihop, och dessutom beter sig de olika rollpersonerna rätt obegripligt i situationen som uppstår då husets köpare tydligen har fått problem med flyget från London. Maria måste mot sin vilja tillbringa dagen med Thomas, som inte verkar ha något emot det, och Liz får finna sig i att hålla sig runt hamnkrogen. Någonstans utanför lurar också ett gäng elaka och mordiska vildsvin, för att dra in lite yttre spänning i det psykologiskt spända läget. Dialogen är krystad, och man får ingen egentlig känsla för vad det är som driver de tre till att bete sig som de gör. En man dör dessutom under våldsamma omständigheter, men reaktionen från de tre huvudrollerna är närmast en axelryckning och en smula städarbete.
Jag tycker helt enkelt att Kärleksbevis inte är en särskilt lyckad film.
Filmen sågs genom Kiruna filmstudio.